Oppdal maraton (0601)

Jeg løp maraton for første gang i 1985, tror jeg, det var iallfall på 80-tallet. Jeg hadde trent ganske bra og hadde løpt halvmaraton i Trondheim. Løypa på Oppdal var spesiell, 6 runder a 7 kilometer pluss litt til. Man ble følgelig svært godt kjent med løypa. Første halvdel gikk særdeles bra, men på fjerderunden gikk jeg tom og måtte sette av tid til et solid måltid med brødskive med brunost og melk og annet godt. Kreftene kom sakte tilbake og endelig kunne jeg ta fatt på den siste uendelig lange runden og passerte mål etter ca 3 timer og 35 minutter, tror jeg (iallfall var det under 4 timer). Premiene ble delt ut etter loddtrekning, og da jeg kom hjem med plaketten på bildet og et gedigent sølvfat, var jeg skikkelig stolt – og særdeles støl.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Tildelt og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

