San Miguel (1001)

Det halvåret jeg bodde på Filippinene i 1982-83, var et varmt halvår, og det var stadig behov for å justere væskebalansen. Vann er sunt, men siden det ikke var flaskevann å oppdrive, og jeg ikke orket å koke vann en halvtimes tid hver dag, og siden jeg heller ikke er særlig glad i brus, gikk det på ananasjuice på dagtid og pils på kveldstid. Jeg vet ikke hvor mange flasker San Miguel som gikk med, men i løpet av seks måneder ble det en del. Vekta hadde iallfall økt betydelig da jeg dro derfra. Det ble altå mye San Miguel, et velrenommert øl, i produksjon siden 1890. Minnene var så gode at jeg tok med et par miniatyrflasker.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til San Miguel (1001)

  1. Anders sier:

    Husker disse ja. Både fra arbeidsrommet og noen sene kvelder med «King of Norway» på Filipinene i 2001.

  2. olafhusby sier:

    Ja, King of Norway er det lenge siden jeg har prøvd. Kanskje kan vi finne en prins som søker opprykk i Egypt?

Legg igjen en kommentar

