Bok med Sonja (1801)

«Jeg teller ikke mine bøker, jeg skriver dem,» sa sambygdingen Leif B. Lillegaard da han ble spurt om hvor stor produksjonen hans var. Jeg gjør begge deler. Bildet viser den første boka Sonja og jeg skrev sammen. Den kom i 2002, kom inn på pensum på mange læresteder og solgte jevnt og godt. Universitetsforlaget var så fornøyd med den at vi fikk tilbud om å revidere den, og den nye utgaven kom i 2009, så dermed kan jeg telle til to. Det er ikke alle som har skrevet bok sammen med kona si, langt færre har skrevet sammen med Sonja, så denne er jeg virkelig stolt av.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Selvlaget og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Bok med Sonja (1801)

  1. annebloggen sier:

    OK, skulle ikke kommentere mer. Jeg kom jo inn på bloggen din for å lese om tingene dine, men nå skjønner jeg at jeg kanskje skulle lese bøkene dine også. Jeg er styrer i barnehage i Vadsø. Vi har svært mange flespråklige /minoritetsspråklige barn i barnehagene her. I fjor fikk vi penger fra fylkesmannen og utviklet et introduksjonsprogram for minoritetsspråklige førskolebarn. Det kan godt hende at boka di er blant litteraturen vi brukte.

    Og så var det det med Leif B.L.
    Han og min fars familie kjente hverandre fra Sandnessjøen, og han skrev en gang noe svært hyggelig om dem. Jeg har bare ikke klart å finne det igjen. Jeg vet ikke om det var i en bok eller en artikkel. Pappa hadde utklippet, men det er nok ikke tatt vare på.

  2. olafhusby sier:

    Hei, stadig like hyggelig at du leser. Jeg var i Vadsø og holdt et dagskurs i norsk som andrespråk i 2009. Jeg har ellers en plan om å reise rundt nord og sør for Varangerfjorden med krigshistorien som ledesnor. Jeg har lest mye om hva som skjedde i Finnmark under krigen, og interessen for historien vokser bare.

Legg igjen en kommentar

