Kompass (2301)

Dette kompasset har jeg hatt siden jeg var rundt 10 år, tror jeg. Hvis jeg husker riktig, var det en gave fra tante Gunvor. Det var spennende å lære seg å bruke det, selv om jeg første årene bare kunne finne de fire himmelretningene og å gå i rettlinjet bevegelse ute i naturen. Senere lærte jeg å bruke det i forhold til kart. Dermed var jeg forberedt da jeg havnet i militæret, Senere ble det brukt på orienteringsløp og turorientering, og det var slik at Gry, Marius og Anders kunne hjelpe til med å sette kursen fra post 1 til post 2. Det har også vært med på fjellturer. Kompasset er ikke oljefylt, dermed er det litt vinglete, men hvis en tar det med ro, fungerer det godt.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Fått og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

