Uekte Rolex (2701)

En ordentlig Rolex har jeg ikke lyst til å bruke pengene på, til det Swatch-klokka mi for stabil (dvs. den jeg kjøpte i 1996, gikk nettopp rett vest og erstattet med en av samme modell). Når en er i Syden falbys det klokker av alle slag for en slikk og ingenting. Jeg dro litt lengre for å kjøpe denne, til et supermarked i Manila i september 2001. Den har ikke vært så mye i bruk, men når den går, viser den en kontinuerlig bevegelse av sekundviseren, noe som skal være kjennetegnet på at det ikke er en kopi. Batteriet er gått forlengst, men jeg er usikker på om jeg bør gå til en utmaker for å få satt i nytt. Er det ikke straffbart å kjøpe slike kopier nå?

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

