Mac (0402)

Jeg hadde heldigvis vett til å gå over til Mac tidlig, så jeg har gode minner med Classic, LC, Performa, Quadra og flere. Framskrittet var stort da jeg fikk en ordentlig bærbar maskin i 2001. Rask, og med mye utstyr. Det var for eksempel mulig å ta ut cd-spilleren og sette inn et ekstra batteri, den hadde Firewire og kunne raskt importere video. Den hadde Airport innebygd, og det gikk ikke lang tid før jeg hadde trådløst nett på kontoret. Lenge før det var nett på Dragvoll, kunne jeg sitte på biblioteket eller på multimedielaben i etasjen under og surfe på nettet. Etter hvert kom nye modeller på markedet, og den ble erstattet av en annen maskin. Strømforsyningen forsvant en dag, men siden det var greit å ha en ekstra bærbar maskin, klarte jeg å finne tak i en brukt i England, men den nye var firkantig, ikke en jojo-lignende konstruksjonen jeg hadde opprinnelig. En dag et par år etter dukket den tilfeldig opp, og alt var som før. Mac’en går like raskt i dag som den gjorde gjorde for 10 år siden. Det vil si mye saktere enn MacBook Pro’en dette skrives på.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Tildelt og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

