Hjemmerullet (1502)

Disse sigarene er gamle og inntørkede, og siden jeg ikke røyker, blir de bare liggende. Likevel tar jeg dem fram en og annen gang og snuser inn den gode lukta. Tobakken til disse er dyrket i Copán i Honduras, og der var der jeg kjøpte dem på en liten butikk for mange år siden. Det var han som satt bak disken som rullet dem, og det bærer de preg av. De er på lang nær så fine og jevne som dyrere sigarer. Disse kostet kanskje 50 øre stykket. Etter handelen fyrte jeg opp en av dem og løftet den gode stemningen med en smakfull, brun rom  Kombinasjonen er god, men ikke god nok til at jeg begynner å røyke. Rom derimot …

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt, Uncategorized og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

