Ornitologi? (1802)

Fugler er jo interessante. Like før jeg skrev dette, gikk jeg forbi en papegøye som satt opp oppe i et tre i skogkanten og ropte «amigo, amigo!» Da jeg var liten, hadde vi undulater, en grønn og en blå. Da syntes jeg det var hyggelig å ha dyr i bur. Nå har jeg skiftet mening, og håper at papegøyen i treet selv ville velge om den ville lenger ut i skogen eller dra hjem. Ellers er det vel lerka jeg kommer nærmest, dvs. lommelerka. Volumet er så lite at det aldri blir noen heisatur når den er med, men den er stor nok til at det blir en styrkedråpe med Ardbeg. Med en slik whisky i turforpakningen kjenner en smaken av havet hvor enn en måtte være. (Bilde kommer)

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt, Uncategorized og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

