Kollektivbillett (0502)

Når jeg er ute og reiser, kommer jeg alltid hjem med masse billetter og kvitteringer. Noen av disse sendes (heldigvis) videre sammen med reiseregningen, mens andre blir igjen når kofferten er ryddet. Denne billetten er fra et besøk i Venezia i fjor. I og for seg er den kanskje ikke så mye å ha, men den minner meg og noen koselige turer på kanalferjene og rusling i trange, overfylte gater.

En kan jo stusse over hvordan hukommelsen er bygd opp. Denne lille plastbiten er nok til at jeg lett ser for meg soloppgangen over Venezia sett fra 11. dekk på båten den morgenen vi kom sigende inn Golfo de Venezia og så gled gjennom Canale di San Marco.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

