Balalaika (0803)


Jeg har vært i Arkhangelsk i Russland mange ganger, og de fleste minne derfra bærer jeg med meg. Arbeid i eksamenskommisjoner, evaluering av studieopplegg, utflukter, middager med alt godt til, svømming og badstu, og skåler utbrakt «for våre sjømenn og de falne på havet». Fremfor alt er det møtene med kolleger og studenter der borte som sitter igjen. Mange av dem har jeg møtt igjen senere, både der borte og i Norge.

Hvordan ideen om å kjøpe en balalaika kom til, husker jeg ikke, men ryktet om at jeg var interessert ble satt ut, og ikke lenge etter banket ei dame på døra. Om jeg ville kjøpe balalaikaen hennes? Et minutt senere var den min. Nå prøver jeg å finne balalaikainstruksjoner på YouTube.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Balalaika (0803)

  1. annebloggen sier:

    Så morsomt å lese om alle tingene dine!

    Jeg har skrevet om noen av mine fine ting på bloggen min tidligere. Men jeg er dessverre langt mindre strukturert enn deg. Langt mindre bereist også. Jeg ble i hvertfall inspirert og skrev et innlegg om leirbålskappa mi tidligere i kveld.

    Balalaika har jeg ikke, men mye annet fint fra Arkhangelsk. Blant annet nydelige kakebokser med hestemotiv. Min datter var utvekslingsstudent der et år, og jeg fikk meg en tur dit jeg også.

    Jeg blar meg bakover i bloggen din nå, og kommer nok til å stikke innom etter hvert for å se hva du legger til:-)

Legg igjen en kommentar

