Lærmaske (1203)

På en tur gjennom markedet i Calle Defensa i Buenos Aires, møtte jeg en kunstner som solgte flotte lærmasker, og uten pruting dro jeg videre med tre stykker, en ganske nøytral Zorro-maske som bare skjuler øynene (jf. B-gjengen), en med et veldig langt spisst nebb og denne som er modellert etter en gris. Alle passer godt til karneval, mener  foreløpig bare på utstilling.

Når jeg tar denne på og ser meg i speilet, er den første jeg tenker på Günther Kampfhahnen, som er faren til Jokke (iallfall er han gift med Else, Jokkes mor). Nok om det.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

