Visittkort (2303)

Når jeg kommer hjem fra reise, er lommene fulle av visittkort som er hentet fra steder jeg har vært på eller som jeg kunne tenke meg å besøke. En enkel og grei regel når en er på tur, er å ha et eksemplar av hotellets visittkort i lommen i tilfelle en går seg bort eller ønsker å ta drosje hjem etter at det er blitt mørkt. Samtidig har en adresse og kontaktinformasjon hvis en senere skulle havne på de samme traktene og har lyst til å bo på samme sted.

I resepsjonen finnes det ofte informasjon om lokale severdigheter, gjerne annonsert ved hjelp av visittkort. Slike er alltid gode å ha, selv om de fleste ikke blir brukt. Mange blir senere ståendefor å vise hva en tenkte en skulle gjøre, men ikke gjorde.

Og så treffer en jo folk også, og de bidrar gjerne med visittkort.

Når jeg kommer hjem ryddes alle papirene fra reisene, og visittkortene stikkes under vinduslista over skrivebordet. Der er det ganske fullt.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Fått, Funnet, Uncategorized og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

