Guitarrónstrenger (2703)

I 2002 var jeg på rundreise i Sentralamerika og kom hjem med en guitarrón, en stormaget gitar med fin basslyd. Det jeg ikke kjøpte var strenger, så da jeg kom tilbake neste gang, var oppdraget å finne strenger til den, og nå ligger de sammen med de andre gitarstrengene og venter på at en av de monterte strengene skal ryke.

Jeg kjøpte også nye stemmeskruer, de originale som var av tre, var ikke til å stole på. I løpet av kort tid ble den ustemt. Om det spilles på den. Jo, jeg sitter på kontoret og klunker og kjenner den gode basslyden gå inn i kroppen når den groveste strengen svinger fritt i E.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

