Utdatert (0204)

Teknologien går fort framover. Noen ganger så fort at jeg egentlig ikke skjønner hva som skjer. Jeg hadde denne kodebrikken fra banken som tryllet fram tall som gjorde at jeg fikk tilgang til min egen bankkonto via nettbanken. Så ble den borte, og ettersom dette er noe en ikke kan leve foruten i en moderne verden, bestilte jeg en ny. I løpet av noen dager kunne jeg gå inn i nettbanken som før. Og da kom selvfølgelig den gamle fram igjen. Som teknologisk nyvinning er den for gammel til å bli kastet, så den er arkivert mens jeg forsøker å finne ut hva det er den egentlig gjør, dvs. hva er algoritmene som ligger under tallene som kommer fram? Brikken er laget i Kina. Hva er det kineserne vet som ikke jeg vet?

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Fått og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

