Minnepinne (0604)

Det er jo ikke bare gamle ting på kontoret. Det kommer jo stadig nye ting som gjør hverdagen lettere, for eksempel minnepinnen. Når en tidligere skulle ta med seg data hit eller dit, var disketter og senere CD løsningen. Nå er det bare å putte minnepinnen i USB-kontakten og laste inn og ut det en trenger. Metoden er ikke ufarlig. Det kan følge virus med minnepinner som er innom flere maskiner.

I utgangspunktet skulle en tro at en kunne klare seg med én stor minnepinne. Dersom en slettet filer etter hvert som de havnet der de skulle, skulle det alltid være plass for nye filer. Det faktum at jeg har fire-fem fulle pinner peker vel heller mot at mine administrative evner ikke er så godt utviklet. Fra å være temporære lagringssteder, er de blitt permanente. Men det er jo noe som heter back-up.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Minnepinne (0604)

  1. annebloggen sier:

    Der kjente jeg meg veldig igjen! Jeg har prøvd i det minste å ha et system der jeg har en minnepinne til jobbting, en til bilder, en til studier osv. Men det fungerer ikke. Jeg har sikkert åtte stykker nå, hvorav jeg kan gjøre rede for omtrent halvparten. De andre ligger et sted… Alle er halvfulle av litt av hvert.

    Pusterør for giftige piler har jeg jeg derimot ingen erfaring med 🙂

Legg igjen en kommentar

