Utklipp fra Helgelands Blad (1004)

Avisen Helgelands Blad kommer ut i Sandnessjøen. Den dekker den midtre delen av Helgeland, særlig kysten. De daglige nyhetene leser jeg ofte på nettet, men papirutgaven inneholder mye som ikke kommer på hjemmesiden, og det gjelder særlig historisk stoff.  Steinbjørn Mentzoni har gjennom mange år levert artikler og bilder som viser Sandnessjøens historie, og dette stoffet har jeg samlet etter beste evne i en egen mappe. Det er over 40 år siden jeg flyttet fra Sandnessjøen, og mye er forandret siden den gangen. Mange av bildene og artiklene refererer til personer, steder og hendelser jeg husker fra min barndom, og i så måte bidrar utklippene til å holde nostalgiske følelser varme.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Fått, Funnet, Kjøpt og merket med , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Utklipp fra Helgelands Blad (1004)

  1. annebloggen sier:

    Hvis du har tid en gang, kan du sjekke min blogg 16. og 17. februar (bla forbi musikken). Der skriver jeg litt om min familie i Sandnessjøen og minner fra lykkelige sommerferier der. Jeg har bare begynt litt. Jeg har skrevet ned mye mer i en bok, pluss at jeg har min tante Synnøves ganske omfattende notater. Tanken er å få samlet alt i et lite hefte til barnebarna. Det går litt tilbake med min min fars familie. Bare fire av åtte søsken fikk barn, og flere i neste generasjon er også barnløse. Derfor blir det ekstra viktig for meg å ta vare på historien.

    Jeg er ferdig med å bla bakover i bloggen din nå 😉 Så da får du litt færre treff igjen. Men jeg stikker nok innom videre for å sep dagens nye ting.

    Jeg ønsker deg en fin dag!

Legg igjen en kommentar

