Reisedagbøker (1704)

Når jeg tidligere returnerte fra reiser, hadde jeg alltid hatt med meg billetter, kvitteringer, kart etc. hjem. Ofte ble papirene liggende – og noen kom til nytte ved senere anledninger. Dette er mer usystematisk reisedokumentasjon. Jeg begynte å føre reisedagbøker langt senere. Den første dagboka kom til da jeg var på Filippinene fra august 1982 til februar 1983. Her er hver dag dokumentert, og når jeg tar boka fram i dag, står hendelsene framfor meg som om det var i går. Senere er det blitt mange bøker. Ferier og reiser er dpkumentert til siste detalj. Den siste varianten er bloggen fra Estelí, http://livetiesteli.blogspot.com , der rundt 500 tekster fra (det ennå ikke avsluttede) viser hva vi har opplevd av strt og smått. Når vi reiser hjem til Norge, skal disse bli til ei bok via tjenesten som blurb tilbyr. 

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Selvlaget og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

