Språkspalte i Bergens tidende (1904)

For noen år siden hadde jeg gleden av å skrive en språkspalte i Bergens tidende. Det var en morsom erfaring. Hver fjortende dag skulle det leveres en tekst som så kom på trykk i lørdagsmagasinet. De fleste utgavene av BT kom for slag i Trondheim slik at jeg kunne samle innleggene i ei mappe. Spalten opphørte under finanskrisa, men om det var den som var årsaken vet jeg ikke. Redaksjonen sa at spalten skulle bli erstattet av sudoku, og slik ble det.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Selvlaget og merket med , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Språkspalte i Bergens tidende (1904)

  1. annebloggen sier:

    Det hørtes ut som en dårlig erstatning. Jeg har aldri fått dreisen på sudoku. Men nå leser jeg ikke ikke BT uansett.

    Rolf Hansens kryssord i lørdagsdagbladet derimot…

Legg igjen en kommentar

