Koffertpynt (2104)

Etter endt reise har koffertene merkelapper av ulike typer. Den sedvanlige adresselappen er jo alltid med, det samme gjelder den store merkelappen med strekkoder som viser hvilken vei kofferten skal – (forhåpentligvis samme vei som passasjeren). En og annen gang merkes kofferten med HEAVY, men heldigvs har jeg sluppet å betale overvekt. Noen ganger får man prioritet uansett hvor tung kofferten er. Andre ganger merkes den med et transitmerke slik som på bildet.  Det merket gjelder jo passasjeren også. De siste årene har jeg ofte vært i den situasjonen.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Tildelt og merket med . Bokmerk permalenken.

3 svar til Koffertpynt (2104)

  1. annebloggen sier:

    Det er ikke alltid det funker. En bekjent av meg skulle fra Vadsø til Volda på klassejubileum. Kofferten reiste til Brussel 🙂

  2. Olaf Husby sier:

    Det verste jeg har sett var rullestolen som stod i Havana, men som var adressert til Paris. Der satt det vel en og ventet, antar jeg.

  3. Kjell sier:

    Eg hugsar òg to syklar som blei ståande ei lita veke i Oslo på veg frå Budapest til Trondheim tilsynelatande fordi bagasjelappen frå Norwegian i Budapest var litt annleis enn lappane i Norge…

Legg igjen en kommentar

