Ordet fritt (0805)

Jeg har skrevet en del i aviser gjennom årene, men for det meste har det vært kronikker og artikler. En og annen gang har jeg imidlertid latt meg irritere så pass at jeg har måtte lette på trykket ved å skrive i spalten ordet fritt. Dette innlegget er knyttet til krisepsykiatri og forskjellsbehanding. Det så ut til å være enklere å få hjelp til en gruppe norske speidere som hadde hatt en traumatisk opplevelse, enn til en gruppe flyktninger med langt tøffere erfaringer. Innlegget er gammelt, 25 år gammelt, og naturlig nok befinner det seg i arkivet.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Selvlaget og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Ordet fritt (0805)

  1. Herdis sier:

    Eg trur det var ein dag i jula 2003. Eg drakk kaffi og las lokalavisa pappa abonnerte på. Og der var du. Læraren min. Med eigen spalte og greier. Uten at det var noko du gjekk rundt å skrytte av. Skriv du for BT framleis?

  2. olafhusby sier:

    Innsparing – og dermed vart eg borte …
    Men eg skriv framleis, hadde tre midtsider i Dag og tid for kort tid sidan.

Legg igjen en kommentar

