8 mm film (2105)

Da vi endelig kunne lage levende film hjemme, opplevdes det som et stort framskritt. Det må ha vært rundt 1970 at pappa kjøpte et smalfilmkamera i Syden. Jeg fikk låne kameraet da jeg arbeidet i tårnet på flyplassen på Stokka. Hvis det var dårlig vær, tok jeg det med når jeg gikk på vakt for å dokumentere hvordan Widerøes Twin Otter danset ned gjennom turbulens før den satte hjulene på bakken. Det er mange år siden jeg så filmene sist Det hadde kanskje vært en idé å levere dem inn for å få dem i videoformat. Eller kanskje er det allerede for seint å gjøre slikt?

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Selvlaget, Uncategorized og merket med . Bokmerk permalenken.

3 svar til 8 mm film (2105)

  1. Jardar sier:

    Det finst sikkert folk nærare oss, men eg har lagt merke til at like ved ferjekaia på Halsa ligg det eit videofirma som tek også slike oppdrag: http://www.ebvideo.no/Digitalisering.asp

    Spørsmålet er sjølvsagt kor lenge det nye formatet held seg. Eg har byrja å planleggje overføring av ferieopptak frå standardoppløysning til HD (sjølv om det eigentleg hastar meir med dei gamle analoge opptaka).

  2. Olaf Husby sier:

    Takk for tipset. Da skal jeg samle sammen det jeg har – og kanskje få det rett i HD, men det er vel perler for svin, så grov som oppløsningen er på 8 mm.

    • Jardar sier:

      Alt etter som. SD er som regel interlaca, medan HD kan vere progressivt, så det kan vere litt å hente der. Skal du seinare konvertere frå SD til HD, kan du også støyte på problem med biletformatet, ettersom ikkje alle program og menneske der ute veit at 4:3 i standardoppløysing faktisk er ørlite vidare enn 4:3 (pga. overscan-område: av dei 720 horisontale punkta er det berre 702 som utgjer biletbreidda når biletet vert strekt ut til 4:3). Konverterer du feil frå SD til HD i neste omgang, risikerer du altså at 4:3-biletet med overscan vert pressa saman til 4:3, og då vert folk ørlite men merkbart slankare enn dei eigentleg skal vere.

Legg igjen en kommentar

