Blokkfløyte (0706)


Jeg husker godt at jeg fikk min første blokkfløyte. Det må ha vært i tredjeklassen. Sammen med fløyta lå det et instruksjonsark, og plutselig kunne jeg konvertere notene i sangboka til en melodi, og i klassen fikk jeg spille «Det haver så nyligen regnet». Denne fløyta er av plast og har langt dårligere lyd enn den første.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Blokkfløyte (0706)

  1. annebloggen sier:

    Min første var brun av tre. Og så sydde mamma en tøypose til den. Seinere fikk jeg en brun med lyst plastmunnstykke i et lyseblått plastfutteral og med rosa skumgummikost til. Lekre greier! Min bror og jeg spilte «Jeg er havren» tostemt. Og så kunne jeg spille «Donna, donna»!

Legg igjen en kommentar

