Creedence (2306)

For ovr 40 år siden satt vi i Tyrihansveien i Sandnessjøen og spilte Creedence på LP. Stemmen til John Fogerty imponerte, og så alle de flotte melodiene! Jeg kjøpte aldri Creedence før jeg fant et eksemplar på en butikk i Nicaragua. Prisen var mistenkelig lav, 5 kroner, men jeg lot nostalgi overstyre moralske skrupler og kjøpte CD’en.  For en tid siden så jeg John Fogerty i konsertopptak. Han var like glatt og strøken som da han var ung, og stemmen og gitarspillinga var den samme.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Creedence (2306)

  1. annebloggen sier:

    Min tre år eldre bror hadde absolutt alt av Creedence på kassett. Jeg tror han brukte alle lommepengene sine på den musikken. Jeg kan de fleste sangene utenat! På den tiden likte jeg best de roligste sangene som «Have You Ever Seen the Rain». Nå gjenoppdager jeg den ene perlen etter den andre. «Fortunate Son» fra «Willy and the Poor Boys» er den aller beste. Dette er perfekt musikk for lange bilturer eller kjedelig husarbeid. John Fogerty har en av rockens sterke stemmer! Håper han og storebror ble venner igjen før sistnevnte døde.

Legg igjen en kommentar

