Gammel favoritt (2406)

Denne skjorta har vært overalt i verden. Grunnen var primært den nyttige lommen på brystet som rommet pass, kort, penger og annet. Opprinnelig var skjorta khakifarget, men fargen bleknet og den fikk ny farge. Den fargen har også bleknet etter hvert, så skjorta er skjoldete. Den burde egentlig ha vært kastet (den hører hjemme i kategorien («Hiv skjiten»), men før det skjer, ligger den i skapet og minner meg på reiser og opplevelser i øst og vest.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Gammel favoritt (2406)

  1. annebloggen sier:

    Denne derimot, ligner ikke på noe jeg har noen som helst jeg har erfaring med for å si det sånn (bortsett fra det med fargingen). Hva mener din kone?

    Men joda, praktisk lomme, det skjønner jeg 😉

    God helg!

  2. annebloggen sier:

    Jeg var tidlig våken i dag og har ryddet litt i klesskapene mine. Da fikk jeg en liten aha-opplevelse. Jeg har en gammel ullgenser i setesdalsmønster. Ermene er raknet og den er full av rødmaling. Men den har vært med på de fleste speiderturer gjennom alle år.

    For all del: Ikke kast skjorta di! Det er fint med ting som vekker gode minner 🙂

Legg igjen en kommentar

