Kniv (1807)

En kjekk liten turkniv. Den er kvass og ligger godt i handa. Med denne kan en skjære brødskiver (som blir litt lurvete) eller smi seljefløyter. Den ligger klar til neste.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Kniv (1807)

  1. annebloggen sier:

    Har du prøvd å skjære tørkede reinhjerter med den? Det var det siste jeg brukte min til. Det er ikke hver dag man tar seg råd til den delikatessen, så jeg måtte bare nevne det…

    Min kniv er nesten likedan som din. Jeg har lite erfaring med seljefløyter, men tregubber à la Emil og fine smørkniver er jeg ekspert på. Jeg har en stor samling. En fra hver speidertur.

    Kniven og den fine turkoppen min som er håndlaget i Russland er med på alle små og store turer.

Legg igjen en kommentar

