Bil (2207)

Slike hadde jeg mange av som liten gutt. Nå leker jeg helst med barnebarnas småbiler, men jeg har denne stående på kontoret. Den første småbilen jeg hadde, var en Lego-lastebil, en Esso-tankbil. Senere ble det mange Matchbox-biler som var gode kopier av ordentlige biler. På de mest avanserte modellene kunne en åpne dører og panser. Når de ikke ble brukt til å trafikkere byen med Lego-bygninger, deltok de i rullekonkurranser. Esso-bilen vant ofte.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Fått og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Bil (2207)

  1. annebloggen sier:

    Min bror hadde en stor samling! Han kjøpte dem for ukelønna og så fikk han en ny av meg i bursdagsgave og julegave hvert år.( Det hender jeg kjøper til han fremdeles hvis jeg finner en bra en på en bruktbutikk.) Min far hadde snekret en fin garasje som han hadde dem i. Først lekte han skikkelig med dem. Da han ble litt større hadde han og kameraten en lek der de sendte to og to biler mot hverandre og den som veltet var ute av leken. Etter det ble bilene ganske oppskrapet og han kjøpte små bokser med hobbylakk og lakkerte dem om med nennsom hånd. Da var han nok tidlig i tenårene. Matchboxbilene var dermed til glede gjennom mange år.

Legg igjen en kommentar

