Skrive?bok (2407)

Dette er egentlig avfall fra hustrykkeriet på Dragvoll. Når bøker er trykket, blir de skåret og tilpasset definerte formater. En tekst kan trykkes på A4-ark, men selve bokformatet er B5, dermed skjæres toppen og bunnen av, og slik lages det hauger av «skrivebøker» som er 2-3 centimeter høye og opp til 20 cm lange. De er limt sammen i ryggen og ser dermed ut som ei bok. Jeg har en bunke av disse liggende mens jeg venter på at inspirasjonen skal komme.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Tatt og merket med . Bokmerk permalenken.

4 svar til Skrive?bok (2407)

  1. annebloggen sier:

    Det der hørtes egentlig fantastisk ut!

    De må egne seg til å lage tegneserier i. Eller skrive små dikt. Eller tegne.

    Jeg ville ha startet et umulig prosjekt med å lage et lite tegneserieunvers til hvert av barna og barnebarna og kanskje til nære venner, og hatt en ambisjon om å ha det ferdig til jul. Det hadde aldri blitt gjennomført, men det kunne vært morsomt å begynne på!

  2. annebloggen sier:

    Det der hørtes egentlig fantastisk ut!

    De må egne seg til å lage tegneserier i. Eller skrive små dikt. Eller tegne.

    Jeg ville ha startet et umulig prosjekt med å lage et lite tegneserieunivers til hvert av barna og barnebarna og kanskje til nære venner, og hatt en ambisjon om å ha det ferdig til jul. Det hadde aldri blitt gjennomført, men det kunne vært morsomt å begynne på!

  3. annebloggen sier:

    Sorry! Det var ikke meningen at samme kommentar skulle komme to ganger.
    Ja takk 😉
    Jeg er litt inspirert av ei ungjente jeg kjenner som nettopp kom på 3. plass i dagbladets tegneseriekonkurranse. Nå er det selvfølgelig et poeng at hun kan kan tegne. Men kreativ er jeg i hvertfall, så kanskje det er håp?

Legg igjen en kommentar

