Tøymerke (1308)

Gjennom flere år har jeg kjøpt tøymerker når jeg har vært ute og reist. Svalbardmerket ble kjøpt i 2002. Planen var å feste dem på en vest jeg ofte reiser i, men tanken på hvordan den kom til å se ut etter hvert, fikk meg til å kansellere den planen. Like godt, kanskje. I mellomtiden er et og annet merke lagt i skrivebordskuffen, helst flagg fra land jeg har vært i.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Tøymerke (1308)

  1. annebloggen sier:

    Det der har vi speidere er god løsning på! Vi har leirbålskapper i godt ullstoff. Hver gruppe har gjerne sin variant. Dette er hjemmesydde plagg. Og så syr vi alle leirmerker (som ligner i design og størrelse på slike merker som du har) på kappa. Når vi møtes på større leirer har vi dermed et strålende utgangspunkt for samtale: «Å, var du også på Island i 97/på Valebø i 02/på Lista i fjor… Husker du fluene/gjørma/leirbandet?» Veteranene har slitte kapper fulle av merker. Ungene på sin første leir maser på oss ledere om hjelp til å sy på det aller første merket for dem. (Og det gjør vi ! )

Legg igjen en kommentar

