Idrettsmerke (0309)

Disse merkene fikk jeg på folkeskolen. Det var idrettsdag hvert år, og fra 4. (eller 5.?) klasse ble idrettsmerkene delt ut. Dersom en ikke klarte kravene på idrettsdagen, var det mulig med nye forsøk i gymnastikktimene. Jeg var rask, men relativt liten, så høyde var nok det vanskeligste kravet, men etter det jeg kan huske var det ikke overmåte vanskelig å ta merkene.  Jeg var like stolt under hver utdeling, og etter hvert hang det mange merker etter hverandre på veggen over skrivebordet mitt.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Idrettsmerke (0309)

  1. annebloggen sier:

    Det der vekker litt blandede minner hos meg. Idrettsdager var ikke morsomt. Jeg strevde hardt med å klare kravene. 60 meter gikk så vidt. Høyde likedan. Lengde var vanskelig og kast håpløst. Jeg har aldri kunnet kaste. Gymlærerne hadde liten forståelse for oss som var klønete og dyrket de flinke.

    Distansemerke på ski klarte jeg derimot til gull hver vinter 🙂 Og hadde det vært et tilsvarende for sommerturer hadde jeg fått gullmerke der også.

    Jeg er sånn fremdeles. Jeg kan tilbakelegge gode distanser i fjellet i løpet av en sommer. Men i mitt eget tempo. Gjerne utenfor vei og sti. Og gjerne alene.

Legg igjen en kommentar

