Skolemusikk (0609)

Jeg begynte en gang i skolemusikken, tok et kort notekurs og en lytteprøve, men fikk ikke instrument fordi jeg bommet på et pausetegn, dvs. forvekslet en pause tilsvarende en halvnote med et annet tilsvarende en helnote eller omvendt. Skolemusikkorpst trengte imidlertid en fanebærer, så da det var stevne i Sandnessjøen sommeren 1965 fikk jeg gå først med fanen med en duskejente på hver side. Deretter tok jeg farvel med korpset. Jeg ville jo lære å spille et intrument. Medaljen er et litt surt minne.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Fått og merket med . Bokmerk permalenken.

3 svar til Skolemusikk (0609)

  1. Kjell sier:

    Korpslivet kan vera brutalt. Ein venn av meg var med i skulekorpset. I pausen under ein konkurranse kom dirigenten bort til han og sa: «Eg føreslår at du berre mimar i neste nummer…»

  2. annebloggen sier:

    Da skjønner du sikkert hvordan jeg hadde det med de idrettsmerkene…

Legg igjen en kommentar

