Steinøks (0809)

Dette er en kopi, og et pent stykke arbeid som viser hvordan fotidens viktige redskaper så ut. Men hvor er den fra? Jeg kan ha kjøpt den på Peabody Museum i Boston – eller var det på en butikk i Antigua, Guatemala – eller i British Museum? Bra at jeg har denne bloggen slik at jeg kan katalogisere noe av det jeg har mens jeg husker bakgrunnshistorien. Steinøksa blir imidlertid med uten detaljer.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Kjøpt og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

