Notat (3110)

For noen år siden satt jeg på en restaurant i Budapest sammen med en kompis etter å ha syklet fra Praha. Vi er begge opptatt av språk, og hadde et par dager før hatt en interessant dag på Esperantomuseet i Wien. Entusiasmen etter det besøket hadde ikke lagt seg. Inspirert som vi var, satte vi i gang med å konstruere språktrekk som burde finnes. Katalogen kommer snart.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Notat (3110)

  1. annebloggen sier:

    Min far behersket Esperanto og jeg har noen gamle lærebøker etter han liggende et sted. Jeg vet ikke om han noen gang hadde bruk for det. Min far var 45 da jeg ble født og hadde jo levd et helt liv jeg vet lite om. Han prøvde å lære oss ungene det, men vi var nok for opptatt med å lære engelsk sånn at vi kunne forstå tekstene til The Beatles. Jeg angrer nå. Det hadde jo vært morsomt å kunne.

  2. Kjell H. Ullestad sier:

    Her er kasuset me alltid vil trenga, Olaf: Sykkelstativ. Eller kanskje ikkje. Tohjulingen skal jo helst trilla…

    Kjempeartig at du fant denne lappen i arkivet – eit flott minne som tar tankane tilbake til grensepatruljering i Austerrike, Starkdeutsch, ei kake som forsvann og to eldre herrer som prøvde å forstå dei tsjekkiske myntane.

Legg igjen en kommentar

