Muldyrsko (2911)

Jeg har flere lykkebringende gjenstander på kontoret. Jeg har tidligere nevnt en hestesko, men jeg har også en muldyrsko. Den fant jeg på på en grusvei i Chile nærmere 4000 meter over havet. Jeg var på  sykkel, på vei opp mot fjellkammen der grensen mellom Chile og Argentina går. Grusen var løs, og dermed måtte blikket ofte rettes mot veien selv om utsikten var fantastisk. Og der lå den velbrukte muldyrskoen! Den har sannsynligvis ligget der lenge, for veien jeg fulgte er ikke i allmenn bruk lenger. I dag går det en tunnel gjennom fjellet. Med muldyrskoen i bagasjen gikk resten av turen prikkfritt – nesten.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Funnet og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

