Studieplaner (0512)

Dette er baksida av et visittkort fra Møre og Romsdal distriktshøgskole, 1972. Jeg hadde ulike planer for framtida, og militærtjenesten ble brukt til utallige brevkurs om alt mulig og undersøkelser på ulike studiesteder. Tromsø var spennende, og medialinja i Volda likeså. Det hele endte meg at jeg dro til Bergen og begynte med økofilosofi. Hadde avgjørelsen vært en annen, hadde yrkeslivet sikkert vært et helt annet.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Fått og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Studieplaner (0512)

  1. annebloggen sier:

    Jeg var så kjedelig målrettet. I syvende klasse skulle vi skrive en skolestil om hvordan vi så for oss årene framover. Jeg skrev at jeg skulle ta engelsklinja på gymnaset, gå på folkehøskole et år, være praktikant på en spesialskole i nabobygda et år og så ta førskolelærerutdanning.
    Og sånn ble det!

    Midt i utdanningen giftet jeg meg og fikk barn og etter det har det bare blitt noen få spredte studiepoeng her og der i alt fra økonomi til arkeologi. Ikke nok til en lønnsøkning en gang.

    Men det er jo ikke for seint?

    Ikke at jeg angrer på yrkesvalget mitt, men det er morsomt å studere.

  2. olafhusby sier:

    Du hadde iallfall en plan, det hadde ikke jeg. Ved en tilfeldighet ble jeg shanghaiet inn i norsk for utlendinger for ganske nøyaktig 32 år siden, og der ble jeg…

Legg igjen en kommentar

