Religiøse grublerier (2512)

Religiøse spørsmål har interessert meg lenge. Da jeg var rundt 16 tok jeg kontakt med den katolske kirke i Bodø, og etter en brevveksling der jeg erklærte meg som agnostiker, kanskje ateist, fikk jeg tilbud som å diskutere religiøse spørsmål med en pater ved kirken.  Brevene gikk fram og tilbake seks ganger. I det sjette erklærer pateren seg sliten, og om det var dette, eller om jeg selv manglet krefter, vet jeg ikke, men dette ser ut til å avslutte korrespondansen. Brevene ble skrevet med gjennomslag så jeg har både mine utgreiinger og paterens svar og forklaringer. Denne diskusjonen ledet til interesse for filosofi, så mitt første fag da jeg begynte å studere etter å ha tatt ex.phil, ble filosofi.

Om olafhusby

Språkviter, bestefar, forfatter, forlegger, blogger, reisende
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

